Det ville ikke ske i virkeligheden, og det var nok mere en opgave for seriens håndlanger, Mads, eller agenten CC. Ellers holder jeg fast i, at Tom-figuren er god og ganske realistisk. I serien flyder det med coke til rockerfesterne. Er det sådan i virkeligheden? Ja, det virker egentlig meget troværdigt. Jeg tog stort set aldrig selv kokain, og det var et problem. Folk følte, at jeg var mærkelig og mistænkelig. De havde en følelse af, at jeg distancerede mig fra de andre. Jeg var faktisk overrasket over, at alt var til salg i Bandidos, mens æresbegreberne blev taget helt anderledes seriøst i LTF (Loyal to Familia). Rockerklubben solgte sig selv til unge rodløse rødder, og varen, vi købte, var ære, respekt, kærlighed og broderskab, men det hele var løgn og til salg for en pose kokain. Hvis du ville have noget igennem i rockerklubben, og du havde en pose kokain, kunne alt lade sig gøre. Hvad med scenen med rockernes store slåskamp, hvor CC hopper ind og deltager, mens alle hujer. Foregår det sådan i virkeligheden?
Og med sin fortid i både Bandidos og Loyal to Familia kender Lars Olesen det kriminelle miljø fra flere sider. VICE: Lars, du er ikke bare tidligere præsident for Bandidos, du var også deres Krigsminister for Europa. Hvad er dit umiddelbare indtryk af de første afsnit af TV 2's nye serie? Lars Olesen: Efter de første par afsnit vil jeg sige, at min anmeldelse ligger på 3 1/2 stjerner ud af 6. Jeg synes overordnet set, historien er god. Og skuespilpræstationerne er skidegode, især Rudi Køhnke er meget intens. Han kommer tæt på og virker meget autentisk. Rockerbossen Tom synes jeg faktisk også er god i rollen, selv om jeg ikke forestiller mig, at skuespiller, Lars Ranthe, selv kender miljøet indefra. Det er imponerende at se, at Lars Ranthe fysisk har trænet sig op til rollen. Han er jo ikke en stor fyr, så det er klart, at han skal udstråle noget macho på en anden måde med store muskler, og det lykkes, synes jeg. Rockeren Tom er jo en lidt poleret rockertype med dyre biler og mærketøj, som vi kender portrætteret gennem medierne.
Nej, det er meget usædvanligt, men det fungerer okay i TV-serien og er med til at give skuespillerne lidt kant, ligesom det fortæller noget om karakteren i en rockertype, så der skal være plads til lidt kunstnerisk frihed. Slåskampe indgyder respekt. At man ikke viser frygt, og "at man er klar". Det beskriver scenen meget godt. I serien er CC hemmelig agent, som skal infiltrere narkomiljøet indefra. Hvad er dit syn på den karakter? Jeg kan rigtig godt lide den vinkel. At hovedpersonen fra start har seernes sympati betyder, at holdet bag serien går lidt med både livrem og seler. Man kunne være gået skridtet videre og gjort ham til en aktiv kriminel i stedet for en soldat med dårlig samvittighed. Så havde det virket mere realistisk, og det havde været meget mere konfliktfyldt og kontroversielt. Det vil sige, det havde været tro mod virkeligheden med en aktiv kriminel? Ja, sådan foregår det. Man finder en kriminel, der står i så meget lort til halsen, at han bliver agent. Jeg synes, serien skulle være startet det med, at politiet finder den kriminelle og siger: "Hør her, du bliver dømt, og så står du foran en meget lang fængselsstraf.
HUSK 💡 For kun 29, 95 leverer vi også sikkert og direkte til din feriedestination i hele Danmark 🌞 Vælg format: Læs mere om {{icePerUnitAt}} {{price. QtyAmountFrom}} {{}}. {{ | currency}}... {{ditionalPeriodPricePerUnitAt}} {{ditionalPeriodPrice. QtyAmountFrom}} {{}}. {{ | currency}} Send denne vare som en gave Vi pakker ind, skriver kort og leverer direkte til gavemodtageren. Du modtager en SMS, når pakken ligger klar til dig Afhent fragtfrit i din lokale Bog & idé butik. Beskrivelse Fra broderskab til mønsterbrud er en rå historie om, hvordan et ungt menneske kan havne i det forkerte spor, når han vokser op med en alkoholiseret og syg mor, og ingen skrider ind over for det omsorgssvigt, han udsættes for. Rolf Hermansen lægger ud med at være en fodboldglad knægt i Brøndby, men med store udfordringer derhjemme og ingen støtte. Som ung mand bliver han i sin søgen efter anerkendelse og fællesskab medlem af rockerklubben Hells Angels, hvor han på nærmeste hold oplever rockerkrigen i 1990'erne.
Angivelse af stedet, anmeldelsen vedrører. Hvem henvender sig? Indsendelse af skema. Du kan gå flere sider tilbage, ved at klikke på overskrifterne i venstre margin. Brug ikke browserens frem og tilbage knapper (piletasterne øverst til venstre). I tilfælde af fejl kan du komme direkte til feltet med fejl ved at klikke på fejlen i fejloversigten øverst på siden.
Karaktererne er også i en stor del af tiden smurt ind i den kalk, de bryder op fra jorden, og i den jord, de ruller rundt i. Generelt viser Elliott Crosset Hove ikke sin karakter som et stærkt afgrænset individ, der kan ryste omverdenens modstand af sig og komme videre i livet. Han er hele tiden helt fedtet ind i egne og andres affekter og det porøse landskab, han bevæger sig rundt i. Det er en tilstand, der i højere grad formidles af de enkelte billeder og af klipningen end af plottet, som ikke gør så voldsomt meget væsen af sig i løbet af filmens 90 minutter. Der er godt nok både liv, død, kærlighed, druk, vold og drømmespor, men det er de enkelte sekvenser, man bliver rørt af og husker. Det er så tiltrængt med en dansk film, der etablerer sit eget semiabsurde univers, hvor man ikke aner nogen psykisk facitliste bag skuespillet, hvor hver eneste frame er præget af umage og kreativt overskud, og hvor hovedpersonens kærlighedslængsel både er klamt grænseoverskridende og dybt rørende. 'Vinterbrødre'.
Den diskrete og rørende fysiske komik kommer særligt til sin ret i en scene (min favoritscene i filmen), hvor Emil og hans bror Johan arbejder side om side med at rengøre nogle store valser på fabrikken, og Emil begynder at spejle Johans bevægelser, indtil det udarter sig til tissekonkurrence og kortvarig udstødelse. Hør godt efter På arbejdet fremtryller Emil ind i mellem en flaske brunligt hjemmebrænd, han har lavet hjemme i brødrenes fælles barak af kemikalier, som han stjæler på fabrikken. Når Emil ikke arbejder, dyrker han militær riffeltræning med en riffel, han har byttet sig til for nogle flasker og nogle instruktionsfilm på vhs-bånd, hvor Lars Mikkelsen står i fuld uniform i en efterårsbrun skov og forklarer de forskellige stillinger og greb på britisk engelsk. Herudover udspionerer Emil den jævnaldrende Anna (Victoria Carmen Sonne), filmens og kalkminekompleksets eneste kvinde og genstand for al Emils længsel. Hvad hun laver der i den sære skandinaviske barakby, som ikke ligner nogen andre mikrokosmosser i dansk film, ved man ikke.
Fra broderskab til mønsterbrud er en rå historie om, hvordan et ungt menneske kan havne i det forkerte spor, når han vokser op med en alkoholiseret og syg mor, og ingen skrider ind over for det omsorgssvigt, han udsættes for. Rolf Hermansen lægger ud med at være en fodboldglad knægt i Brøndby, men med store udfordringer derhjemme og ingen støtte. Som ung mand bliver han i sin søgen efter anerkendelse og fællesskab medlem af rockerklubben Hells Angels, hvor han på nærmeste hold oplever rockerkrigen i 1990'erne. Rolf ender bag tremmer, men beslutter i fængslet, at han vil begynde et nyt liv, når han kommer ud igen. Han vil læse til pædagog, så han kan hjælpe andre unge, der som han selv har fået en svær start på tilværelsen. Men beslutningen viser sig at være uventet svær. For hvordan begår man sig i en verden af normalitet, som man intet kender til? Når man ikke ved, hvordan man opfører sig som kæreste, far, studerende, kollega - eller bare almindelig borger? For Rolf bliver ønsket om en ny tilværelse en årelang kamp, hvor han ikke alene igen og igen skal overvinde uventede udfordringer og forhindringer, men også håndtere smertefulde erkendelser, ikke mindst om sig selv.