Når de er klædt i skrald, handler naturen; de agerer som dyr på savannen; utæmmede og utilregnelige. Når de iagttager skraldet handler kulturen; de danser og cirkulerer champagneglas i hånden. Men kulturen er blot en maske, der tæmmer det vilde væsen bag. Jeg lagde ud med at kalde forestillingen vandvittig, frastødende, grænseløs og retningsløs. Det holder jeg fast på. Men forestillingen overlever alligevel, fordi netop disse negativt ladede ord afslører sandheden bag mennesket. Min mangel på mening i forestillingen kan symbolisere mangel på mening i tilværelsen. Hvis altså der ikke findes noget "større". Hvis der ikke findes nogen Gud. Hvis vi blot er her af ren og skær tilfældighed, som kemiske forbindelser, der interagerer med hinanden, så åbner denne forestilling op for et navlepilleri, vi for en gangs skyld har brug for. For så viser den os, hvor driftsstyret, substansløs og meningsløs, sandheden bag vores kulturelle maske er. En sandhed, vi helst overser, fordi vi har så travlt med at få vores næste kop kaffe.
Ønsker man at få tilknyttet en godkendt revisor, hvor man er sikker på, at denne har den forudsatte viden og indsigt til at varetage en virksomheds økonomiske forhold, rådes man til at kigge efter de to revisorer, som med deres uddannelser er tilkendt en autorisationsordning til revisor-erhvervet. De er per uddannelse kvalificeret til, at varetage en række flere revisionsopgaver, da de med deres uddannelser, har tilegnet sig helt specifikke revisionsfaglige kompetencer. Disse revisorer er; Den statsautoriseret revisor () Vejen til titlen som statsautoriseret revisor kan få gennem to mulige uddannelsesveje. Kontoruddannelse (speciale revision) med praktik i et revisionsfirma og derefter HD 1. del og HD 2. del, eller En gymnasial uddannelse efterfulgt af en HA-bacheloruddannelse på en handelshøjskole Ovenstående åbner op for, at man kan tag en universitetsuddannelse ved navn Kandidatuddannelse skal efterfølges af 2-4 års praktik i revisionsvirksomhed. Herefter kan revisoren indstilles til eksamen til statsautoriseret revisor.
Det er skønheden i det enkle, de gode sæsonråvarer og kærligheden til stolte traditioner. De bedste italienske… Denne artikel er efterhånden lidt af en hastesag, for restauranten, den handler om, har sidste åbningsdag lørdag 11. august, altså om tre dage. Hele sommeren… Ved den seneste michelinstjerneuddeling, der fandt sted i februar på Københavns Rådhus, skete det, mange i lang tid havde gået og argumenteret for: Kadeau København… Få restauranter herhjemme er lige så legendariske som Kong Hans Kælder. Restauranten var den første i Danmark til at modtaget en michelinstjerne. Det skete tilbage… I en tid, hvor nye restauranter skyder op af jorden på ugentlig basis, må man ikke glemme de gode, etablerede steder. Restauranten Marv & Ben… Flere og flere gourmetrestauratører har de seneste år udvidet butikken med flere spisesteder i mellemklassen. Det er en tendens, jeg byder velkommen, for disse restauratører… Dem, der følger lidt med i de globale gastronomiske tendenser, ved, at den japanske suppe ramen har taget verden med storm.
Nørrebro Teater Generelle informationer Sted Ravnsborggade 3, 2200 København Indviet 1886; 133 år siden Direktør Mette Wolf Andet Cvr-nummer 16148245 Websted v d r Nørrebro Teater er et teater på Nørrebro i København, der fokuserer på moderne komedier og musikforestillinger. Teateret åbnede 7. juni 1886 som serveringsteater i varietélokalet i Store Ravnsborg på en bevilling, der ikke tillod forestillinger af længere varighed end 45 minutter og kun et begrænset antal skuespillere. Repertoiret har gennem tiderne hovedsagelig været i den lettere genre: revy, operette, farcer og lystspil. Osvald Helmuth fik i 1929 sit store gennembrud med Ølhunden glammer af Poul Henningsen. Af andre skuespillere som har haft deres gennembrud på Nørrebros Teater kan nævnes Buster Larsen, Poul Reichhardt og Poul Bundgaard. I en periode fra 1956 hed teateret Det ny Scala. Teatret er en del af tilskudsordningen Københavns Teater. Den nuværende direktør er Mette Wolf, der tiltrådte stillingen 1. januar 2015. [1] Fra 2007 blev teatret ledet af standupkomikeren Jonathan Spang sammen med Kitte Wagner.
Og vi hører kun få replikker fra skuespillerne — dyr kan jo ikke tale. Til gengæld ser vi skuespillerne udføre akrobatiske, forkromede kropslige udskejelser, der minder om Gollum fra Ringenes Herre, flyvende insekter og vilde dyr. Og vi ser eksempelvis deres drift efter kaffe, da Kristian Ingimarsson lokker med en kop kaffe uden for den glasmontre, de er fanget i. Da er de som fem hunde efter én kat. Og jeg tager mig i selv at få lyst til den kop kaffe. Det utæmmede, instinkt-drevne menneskelignende flokdyr, som Kristján Ingimarsson griber fat i, er lammende at se på. For vi er da ikke ligeså vilde og vandvittige som de bramfri skuespillere på scenen!? Eller også vil vi ikke erkende det. Måske er vores inderste natur forklædt i den kultur, vi lever i? Måske hælder informationssamfundet så meget viden på os, at vi ikke har tid til at overveje, hvem eller hvad vi er? Netop spændingsfeltet mellem natur og kultur skildres i forestillingen, idet skuespillerne enten er klædt i skrald eller iagttager skrald — som var det en absurd kunstudstilling på ARoS.